Träning

Vi erbjuder en mängd olika träningspass. Läs förklaringarna för respektive pass nedan

Stationsträning i kroppens alla rörelseplan.
Dynamisk yogaform där kraftfulla rörelser förenas med andning och fokusering.
TABATA övningar, intervallträning med egen kropp, vikter och bräda. Svettig genomkörare för hela kroppen. Vi jobbar 20 sek, vilar 10 sek och upprepar det 8 ggr/övn = 4 min.
Redskapet Kettlebells är en gjutjärnsvikt med handtag som finns i olika vikter. Målsättningen är att du jobbar styrka, uthållighet, koordination, balans och puls då du använder stora muskelgrupper under hela passet.
Ett 45 min pass med 60 sek Kettlebellsövningar varvas med spinningcykel. Du utgår hela tiden från samma plats i salen och ni gör alla samma övning under x antal sek.
TRX är ett spännband som är fäst i en ställning. Du jobbar med stabiliserande muskler samtidigt som en deltagare gör liknande övningar med egen kropp på golvet. Ni byter sedan plats och övning med varandra.
Utmanande pass med 3 olika redskap VIPR rör, Kettlebells och Bulgarian bag. Du gör samma rörelse med alla redskapen som utmanar samma muskler fast på olika sätt då hävarmen hamnar olika.

Ni träffas vid gymmet för att tillsammans cykla till “sangropen”. Väl där springer du i eget tempo och utamanar dig själv att springa i sandbacken

Du tränar 4×30 sek intervaller på samma konditionsstation innan du går vidare till nästa

Ett förkoreograferat pass där du följer ledarens rörelser. Du utgår från din egna matta (som du lånar av oss) och rör kroppen i alla riktningar. Många utfall och stora rörelser.
Vi jobbar med grunderna i att finna balansen och jobbar upp balansen blandat med styrkeövningar som hjälper dig i vardagen. Inga liggande/sittande golvövningar.
“HögIntensiv IntervallTräning” Styrke- och konditionsövningar tränas samtidigt i gruppen under 30 sek. 4-6 övningar varvas i 4 ronder.
Konditionsträning på cykel.
Utmanande kondition/styrkepass med handskar och mitsar för slag och kickar. Du behöver inte ta med en partner till passet.
Du jobbar i egen takt under arbetet och gör det 2 ggr/maskin. Sen går du vidare och jobbar i nästa maskin. Du får hjälp med teknik och hålla pulsen uppe. Kom gärna uppvärmd.
Cirkelträning med övningar för hela kroppen med puls. I Buren alt i stora salen. Utomhus under vår och sommarperioden.
Vi tränar bålstabilitet med Pilatesboll.

Träning i sommar

Ungdomsbootcamp

I sommar håller Carro och Olivia i en bootcamp för dig mellan 8-11år. Varje dag kommer ni träna och leka lekar tillsammans. Det erbjuds mellis och sista dagen avslutas på Lundbybadet i Mjölby

När: V.32, 8/8-12/8
Tid: 10:30-12:00
Pris: 649kr 

Tonårsbootcamp

I sommar håller Carro och Olivia en bootcamp för dig mellan 12-13 år. Tillsammans kommer ni testa på olika sätt att träna. Sista dagen avslutas med på Lundbybadet i Mjölby

När: V.32, 8/8-12/8
Tid: 14-15
Pris: 449kr

Grupper

Mamma/baby nybörjargrupp

Vi startar en grupp i kursform för dig som fött barn, behöver inte vara nyfött barn. Det är du som mamma som ligger i fokus. Vi hjälper dig att börja från grunden med fokus på magmuskulaturen och bäckenbottenträning som stärker dig och förbereder dig inför vardagen.

Tid: Fredagar kl 9:45-10:30 och startar när gruppen är full
Pris: 900 kr/6 ggr
Ledare: Personlig tränare Mia Söderström, utbildad mammamage genom Katarina Voxnerud

Förälder/baby-träning

Du behöver nu inte anmäla dig utan kommer de gånger det passar er familj. Du känner att kroppen är redo för träning med både puls och styrka riktat till dig som nybliven förälder.

Tid: Torsdagar kl 9:30-10:15 med kontinuerligt inträde.
Pris: 450 kr/5 ggr alt ingår i medlemskapet.
Instruktör: Mia

Vill du veta mer om personlig träning?

Tveka inte att höra av dig till oss! Vi svarar gärna på dina frågor.